Integracja sensoryczna w dialogu z psychomotoryką

Indeks katalogowy: S00130

  • Dostępność: Dostępne
  • Dostawa: od 15,00 zł (Kurier Poczty Polskiej)
  • Odbiór osobisty: darmowy
40,00 zł brutto / szt. brutto

Opis

Spis treści:

Wstęp

 

  1. Psychomotoryka i integracja sensoryczna w ujęciu teoretyczno – praktycznym
    • Systemowo-indywidualna analiza zaburzeń rozwoju
    • Koncepcja psychomotoryki empowermentu – konteksty teorii i praktyki pedagogicznej
    • Wybrane sugestie terapeutyczne
    • Krytyczna ocena głównych tez terapii integracji sensorycznej
    • Podsumowanie
  2. Terapia rodzinna skoncentrowana na strukturze rodziny i rozwoju dziecka
    • Istota, założenia, ukierunkowanie terapii rodzinnej skoncentrowanej na strukturze rodziny i rozwoju dziecka
    • Przypadek Dominika jako przykład działań w zakresie terapii rodzinnej skoncentrowanej na strukturze rodziny i rozwoju dziecka.
    • Diagnoza
    • Zalecenia terapeutyczne dla dziecka
    • Terapia w ramach psychomotoryki empowermentu
  3. Co jest normalne? Co stanowi o normalności? Czy istnieje człowiek normalny?
    • Rozważania ogólne
    • Czy istnieje człowiek normalny
    • Normalność a metody testowe
    • Normalność jako mylący wyznacznik “zdrowego” rozwoju dziecka
  4. Terapia integracji sensorycznej
    • Pozytywne aspekty koncepcji integracji sensorycznej
    • Terapia integracji sensorycznej i jej roszczenia do wyłączności
    • Krytyka z perspektywy neurofizjologiczno-medycznej
    • Krytyka pedagogiczna
    • Czy rozwój dziecka jest hierarchiczny?
    • Podsumowanie argumentów socjo-pedagogicznych
  5. Podejście systemowo-konstruktywistyczne w procesie wychowania i w terapii ruchowe
    • Ogólna teoria systemowa
    • Terapia systemowa
    • Indywidualizacja percepcji i konstrukcji mózgu oraz ich konsekwencje w wychowaniu i terapii
    • Różnice pomiędzy terapią systemową a linearno-przyczynowymi koncepcjami terapeutycznymi na przykładzie terapii integracji sensorycznej
  6. Podstawowe zasady psychomotoryki empowermentu
    • Rozważania ogólne
    • Nieprawidłowość, zaburzenie czy opóźnienie – przykład praktyczny
    • Obraz człowieka w koncepcji empowermentu
    • Relacja pomiędzy podopiecznym a psychomotorykiem jako warunek efektywności procesu wspierania
    • Wpływ obraz człowieka na praktyczne metody empowermentu
  7. Podstawy praktyki psychomotoryki empowermentu
    • Uwagi wstępne
    • Obszary wspierania w empowermencie
    • Formy zajęć psychomotorycznych w psychomotoryce empowermentu
    • Sporty terenowe skoncentrowane na pedagogice przeżyć jako narzędzia empowermentu
    • Praktyczne przykłady psychomotoryki empowermentu
    • Aranżacja psychomotoryczna
    • Uczenie się poprzez ruch – przedmioty szkolne
  8. Integracja sensoryczna – doświadczenia polskie (konteksty teoretyczno-praktyczne)
    • Rys historyczny
    • Zakładane strategie rozwoju i oczekiwania wobec metody integracji sensorycznej – dyskurs ewaluacyjny
    • Piotr
    • Jakub
    • Katarzyna
    • Mateusz
    • Analiza efektów podjętych działań
    • Perspektywy rozwoju
  9. Zakończenie