Uczę się poprzez ruch

Indeks katalogowy: S00179

  • Dostępność: Brak
  • Czas dostawy: Realizacja do 30 dni
  • Dostawa: od 15,00 zł (Kurier Poczty Polskiej)
  • Odbiór osobisty: darmowy
20,00 zł brutto / szt. brutto

Opis

Spis treści:

Wstęp

  1. Założenia programu
    • Cele
    • Metody i formy pracy
    • Diagnozowanie i ocena postępów dziecka
    • Współpraca z rodzicami
  2. Charakterystyka zmysłów i układów
    • Układ przedsionkowy
    • Układ dotykowy
    • Schemat ciała (somatognozja)
    • Układ proprioceptywny
    • Układ ruchowy
    • Podstawy fizjologii układu słuchowego
    • Rozwój reakcji słuchowych
    • Układ wzrokowy
    • Układ limbiczny
    • Zmysł powonienia
    • Zmysł smaku
  3. Zaburzenia integracji sensorycznej
    • Układ przedsionkowy
    • Układ dotykowy
    • Planowanie ruchu (dyspraksja)
    • Reakcje odruchowe
    • Toniczny odruch błędnikowy (TOB)
    • Symetryczny toniczny odruch szyjny (STOS)
    • Asymetryczny toniczny odruch szyjny (ATOS)
    • Odruch Moro
    • Układ słuchowy
    • Układ wzrokowy
    • Zmysł węchu
    • Zmysł smaku
  4. Stymulacja zmysłów – propozycje ćwiczeń i zabaw
    • Układ przedsionkowy
    • Układ dotykowy
    • Schemat ciała
    • Układ proprioreceptywny
    • Dyspraksja rozwojowa (planowanie motoryczne)
    • Reakcje odruchowe
    • Odruch Moro
    • Toniczny odruch błędnikowy (TOB)
    • Symetryczny toniczny odruch szyjny (STOS)
    • Asymetryczny toniczny odruch szyjny (ATOS)
    • Układ słuchowy
    • Zmysł wzroku
    • Ruchy gałek ocznych
    • Koordynacja półkul mózgowych usprawniająca widzenie obuoczne
    • Zmysł powonienia
    • Zmysł smaku

Literatura

Załącznik: Arkusze obserwacji zaburzeń integracji sensorycznej.

Liczba stron: 119