Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa

Indeks katalogowy: S00105

  • Dostępność: Dostępne
  • Dostawa: od 15,00 zł (Kurier Poczty Polskiej)
  • Odbiór osobisty: darmowy
90,00 zł brutto / szt. brutto

Opis

Opis Tom I. Pierwszy rok życia

Spis treści:

Przedmowa

I. Diagnostyka rozwojowa w pediatrii Pojęcie rozwoju w pediatrii Wzrost i jego tempo Diagnostyka wzrastania Zagadnienie normy

II. Diagnostyka rozwoju somatycznego Masa i długość Rozwojowe zmiany proporcji ciała Wiek zębowy Wiek kostny Ocena wieku wzrastania na podstawie rozwoju czaszki oraz dalsze możliwości somatycznej diagnostyki rozwojowej Znaczenie diagnostyki rozwoju somatycznego Akceleracja

III. Diagnostyka fizjologicznego rozwoju w pediatrii Okresowość cyklu okołodobowego Rozwój neurofizjologiczny Neurofizjologiczna diagnostyka rozwojowa na podstawie zapisu EEG Diagnostyka rozwoju oparta na ocenie odruchów i reakcji odruchowych Neurokinezjologiczna diagnostyka według Vojty

IV. Diagnostyka rozwoju w psychologii dziecięcej Obserwacje dzieci jako początki diagnostyki ich rozwoju Diagnostyka rozwojowa jako system Testy Büchler-Hetzer dla małych dzieci Skale rozwojowe Gesella Bayley-Scales of Infant Development Denver-test V. Sposoby zachowań dzieci jako podstawa diagnostyki rozwoju Nowa metoda diagnostyczna w pediatrii Diagnostyka rozwojowa oparta na etologii Obserwacja zachowań – wzbogacenie arsenału doświadczeń pediatry Zespół deprywacyjny jako zadanie diagnostyczne

VI. Tabele fizjologicznego rozwoju w wieku niemowlęcym wg Hellbrüggego i Pechsteina Diagnoza zachowań reaktywnych

VII. Podstawy i struktura Monachijskiej Funkcjonalnej Diagnostyki Rozwojowej Nowe opracowanie materiału zebranego w badaniach longitudinalnych Ponowna analiza kryteriów etologicznych Orientacyjne oceny Monachijskiej Funkcjonalnej Diagnostyki Rozwojowej Zakres funkcji a wiek rozwojowy Rozważania dotyczące teorii testów

VIII. Sposób wykonania badania i jego ocena Warunki do przeprowadzenia badania i materiał testowy Dokumentacja i ocena wyników badania Profil rozwojowy Interpretacja wyników badania Przykłady interpretacji profili rozwoju

IX. Diagnostyka „wieku raczkowania”

X. Diagnostyka „wieku siadania”

XI. Diagnostyka „wieku chodzenia”

XII. Diagnostyka „wieku chwytania”

XIII. Diagnostyka „wieku percepcji”

XIV. Diagnostyka „wieku mówienia”

XV. Diagnostyka „wieku rozumienia mowy”

XVI. Diagnostyka „wieku rozwoju społecznego”

XVII Znaczenia Monachijskiej Funkcjonalnej Diagnostyki Rozwojowej dla pomagania niepełnosprawnym Podstawa nowych form pomocy niepełnosprawnym Punkt wyjściowy – badanie zdrowych niemowląt i małych dzieci z domów dziecka Wielowymiarowa diagnostyka rozwojowa jako pomoc dla dzieci wielorako niepełnosprawnych Rozwój społeczna jako zadania diagnostyczne Ośrodki pediatrii społecznej

XVIII. Podstawy funkcjonalnej terapii rozwojowej i profilaktyki Niepowtarzalna szansa terapii rozwojowej Zasady terapii rozwojowej Profilaktyka u dzieci zagrożonych zaburzeniami rozwojowymi Podstawa opieki adopcyjnej

Literatura

Tabele

Tom II. Drugi i trzeci rok życia

Spis treści

Przedmowa

Wstęp

Ogólne wskazówki dotyczące przeprowadzania badań

Protokołowanie rezultatów badania Diagnostyka wieku chodzenia (ruchu ciała)

Diagnostyka wieku sprawności manualnej

Diagnostyka wieku percepcji (pojmowanie zależności)

Diagnostyka wieku mówienia (mowa aktywna)

Diagnostyka wieku rozumienia mowy

Diagnostyka wieku społecznego

Diagnostyka w zakresie samodzielności Inwentarz materiału testowego.